Offline bereikbaarheid voor je online bedrijf
Wanneer je een online bedrijf bezit, is het gewoonlijk om al je marketing op online te focussen. Instagram, Facebook, TikTok of advertenties op Google via SEO of SEA worden door (bijna) alle bedrijven gebruikt door de handigheid van dit gebruik én de makkelijke analyse die je ermee kan verkrijgen. Echter, met enkel online bereikbaarheid voor je bedrijf trek je niet al je mogelijke klanten aan. De jongere generaties zoals Gen Z en Millennials zitten vaak op social media en hun gsm of laptop in het algemeen, maar de oudere generaties zouden ook klanten van je kunnen zijn/worden. Deze klanten trek je echter beter aan via offline kanalen. Eén van deze kanalen zou een simpele vlag of banner kunnen zijn die je buiten je huis hangt. Zo’n vlag of banner kan je makkelijk online kopen op websites zoals bijvoorbeeld vlaggenmasten.nl.
Hoe begin ik hieraan?
Allereerst is het belangrijk te weten waar je je vlag kan en mag hangen. Een vlag uit je raam hangen, mag altijd. Zoveel mensen doen het namelijk voor hun favoriete band of met een regenboogvlag. Indien je een voortuin hebt, is een vlag hangen aan een vlaggenmast net iets klassevoller. Echter, is het belangrijk te weten waar en of je het mag plaatsen van je gemeente. Elke gemeente heeft namelijk andere regels voor het plaatsen van grote voorwerpen op eigendommen. Consulteer dus de gemeente vooraf wanneer je denkt aan een vlaggenmast kopen.
Investeer in bereikbaarheid
Als online bedrijf moet je altijd denken bij elke marketingtruc, online en offline, hoe je klanten gemakkelijk naar je website lokt. Denk dus aan een soort QR code dat ze kunnen scannen met hun gsm, de link naar je website of enkele makkelijke zoekwoorden dat ze kunnen intikken in Google of een andere zoekmachine en meteen naar je website worden geleid. Investeer dus in goede SEO zodat je klanten bij het opzoeken van je bedrijf, meteen je website verschijnt in de top 3.